Top 5 This Week

Related Posts

Creșterea Modestă a Comerțului Online în Primul Trimestru din 2024: Analiză

În primul trimestru din 2024, comerțul online din România a înregistrat o creștere modestă de 5,4% față de aceeași perioadă a anului precedent, conform unei analize realizate de o platformă de soluții software pentru eCommerce, citată de StartupCafe.ro.

Analiza realizată de MerchantPro, o platformă locală de soluții SaaS pentru comerț online, evidențiază o încetinire a ritmului de creștere în eCommerce, dar menționează că se menține o dinamică pozitivă și susținută în acest sector.

„Piața locală de eCommerce a ajuns la vârsta maturității – de la an la an, creșterile nu mai sunt spectaculoase, așa cum eram obișnuiți. Cu toate acestea, piața crește constant. Concurența, în schimb, crește vertiginos, în special de la concurenți internaționali puternici, inclusiv jucătorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global. În acest context, comercianții trebuie să mizeze pe o abordare agilă, pe tehnologii noi precum automatizări, AI, soluții de personalizare și să își extindă operațiunile atât pe orizontală, cât și cu verticale noi. Concomitent, loializarea clienților, construirea brandului și optimizarea operațiunilor interne trebuie să devină un focus pentru a susține o dezvoltare strategică pe termen lung”, a declarat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

În ceea ce privește vânzările online, în perioada ianuarie – martie 2024 s-a înregistrat o creștere medie de 5,9% față de aceeași perioadă a anului anterior. Numărul comenzilor plasate de clienți a înregistrat o creștere moderată de 5,4%, cea mai semnificativă creștere fiind înregistrată în luna februarie 2024, cu 14% mai multe comenzi comparativ cu februarie 2023.

Valoarea medie a comenzii înregistrate de magazinele online în primul trimestru al anului a rămas constantă, variind cu +0,5% și situându-se la 54 EUR, similar cu aceeași perioadă a anului precedent.

Dinamica pozitivă se menține în segmentele emergente de vânzări online, precum Bijuterii, Produse de Frumusețe și Îngrijire, dar și în segmentul Farma, unde adopția crescută atrage tot mai multe farmacii către retailul online.

Comercianții din România și din Europa investesc tot mai mult în zonele care își pot diferenția afacerile și le fac mai adaptabile și capabile să facă față provocărilor externe.

Principalele zone de interes pentru comercianți în acest an sunt:

  • îmbunătățirea experienței de achiziție prin servicii superioare complete;
  • loializarea și programe de fidelizare;
  • automatizarea proceselor interne pentru creșterea vitezei de procesare a comenzilor;
  • reducerea erorilor umane;
  • integrarea inteligenței artificiale;
  • diversificarea canalelor de vânzare prin abordarea marketplace-urilor, internaționalizare sau omnichannel.

„Factorii majori care influențează piața în 2024 sunt inteligența artificială, automatizarea, concurența crescută și schimbările din digital marketing. Fiecare dintre acestea necesită flexibilitate și o capacitate ridicată de adaptare din partea comercianților, de aceea cred că anul acesta succesul va aparține jucătorilor care reușesc să mențină o abordare agilă”, a mai adăugat Arthur Rădulescu.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, adresat antreprenorilor din comerțul online din România și Europa.

În ultimii doi ani, platforma și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu aproape 2000 de magazine active în România și un număr în creștere continuă pe piețele din Vestul și sud-estul Europei.

Sursă: Startupcafe.ro

spot_img
@obiectivderadauti
@obiectivderadautihttps://www.obiectivderadauti.ro
Jurnalist pentru Obiectiv de Rădăuți, originar din Rădăuți.

Popular Articles