Primele informaţii oficiale referitoare la modul în care vor circula trenurile de la Suceava la Putna, care intră în circulaţie de astăzi, arată că vor fi două trenuri pe sens în fiecare zi. Acest mers al trenurilor va intra în vigoare de pe 16 august.
Primul tren va pleca din Suceava la 3.50 şi va ajunge la Putna la 6.01. Returul va fi imediat, de la 6.08 la 8.15. Al doilea tren va pleca din Suceava la 13.53 şi va ajunge la Putna la 16.04, cu returul de la 16.34 şi sosire în Gara Burdujeni la 18.43.
Se poate observa că acest mers este făcut cu prioritate pentru cei care circulă dinspre Putna sau Rădăuţi spre Suceava şi nu invers. Cursa de dimineaţă pleacă atât de repede de la Suceava pentru a se putea asigura un retur la oră bună pentru cei care vor să vină de la Putna spre Rădăuţi sau Suceava. Aceste ore au în vedere şi traficul de navetă şi cel al elevilor, când va începe şcoala.
A doua cursă este tot în beneficiul celor care vin de la Putna şi Rădăuţi spre Suceava.
Este un mers până la urmă firesc, cu menţiunea că măcar pentru weekend ar trebui încercat poate încă un tren, pentru pelerini care vor să ajungă la Putna, de la Suceava sau chiar de la Iaşi.
Trenurile vor circula cu un automotor Desiro, care oferă condiţii bune de călătorie. Trenul care va veni seara spre Suceava va circula până la Iaşi.
Cert mai este că mersul nu este încă bătut în cuie şi ar mai putea apărea curse suplimentare, în funcţie de reacţia publicului călător.
Trenurile vor avea un parcurs de puţin peste două ore de la Suceava la Putna. Cel mai rapid se va merge de la Dărmăneşti la Dorneşti – 100 de km/h, în timp ce pe sectorul Rădăuţi-Putna viteza va fi de 40 de km/h. Timpul de parcurs de puţin peste două ore poate părea mare, însă trebuie ţinut cont de faptul că pe traseu vor fi în total 16 opriri.
În teren, lucrările pentru amenajarea staţiilor continuă chiar şi pe ultima sută de metri. Vor fi staţii noi în centrul municipiului Rădăuţi – Gara Mică, halta Vicov (fostul Motel), plus două noi opriri la Putna – Putna troiţă şi Putna centru.
Automotorul care va circula pe acest traseu prezintă mai multe avantaje faţă de un tren clasic, cu locomotivă şi vagoane: este mult mai economic pentru CFR, are dotări de confort decente, inclusiv aer condiţionat, şi are şi avantajul că mai câştigă 15-20 de minute, cât trebuia pentru schimbarea locomotivei de la un capăt la altul al vagoanelor, la Dorneşti.
Înainte de închiderea liniei, în 2012, trenul Suceava – Putna avea un parcurs de aproximativ 2 ore şi 40 de minute.
Citeşte mai mult pe Monitorul de Suceava