Top 5 This Week

Related Posts

Firma lui Umbrărescu a primit un contract pentru lucrări suplimentare la centura Rădăuţiului (care nu există)

În anul 2011, UMB Spedition, firma controlată de Dorinel Umbrărescu, a câştigat licitaţia pentru lucrările privind construirea şoselei de centură a municipiului Rădăuţi, proiect estimat la 100 de milioane de lei. De atunci şi până în prezent nu s-a făcut nimic. Chiar şi aşa, firma Tehnostrade a aceluiaşi Umbrărescu a obţinut la CNAIR un nou contract, de 18,1 milioane de lei, pentru lucrări suplimentare la aceeaşi centură a municipiului Rădăuţi.

Firma de construcţii Tehnostrade din Bacău, coordonată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a obţinut un contract de 18,1 milioane de lei din partea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a face unele lucrări suplimentare la şoseaua de centură a municipiului Rădăuţi din judeţul Suceava. Contractul vizează realizarea de „lucrări suplimentare la proiectul tehnic aferent contractului de execuţie de lucrări nr.47/27.05.2011 pentru centura municipiului Rădăuţi”. Concret, firma Tehnostrade Bacău va trebui să realizeze drumuri şi poduri, marcaje rutiere, precum şi lucrări de protecţie a malurilor.

Termenul în care ar trebuie finalizate lucrările este de 34 de luni. Licitaţia pentru realizarea şoselei de centură a municipiului Rădăuţi, proiect a cărui valoare se ridică la peste 100 de milioane de lei, a fost câştigată în anul 2011 de către UMB Spedition, firma lui Dorinel Umbrărescu. Până în prezent, constructorii nu au mişcat niciun ac, motivând că n-au primit de la Guvern banii necesari. În primăvara acestui an urmau să fie mutaţi mai mulţi stâlpi de înaltă tensiune de pe traseul şoselei de centură a Rădăuţiului, lucrări care nu au mai avut loc. Ruta ocolitoare a municipiului Rădăuţi, conform proiectului, va avea 16 kilometri.

Până în prezent nu s-a făcut practic nimic deoarece, SC Energomontaj SA Bucureşti, societatea ce are în gestiune stâlpii care susţin firele de înaltă tensiune ce trec pe lângă municpiul Rădăuţi nu a vrut să-şi dea acceptul pentru deschiderea şantierului, până când în conturile sale nu era alocată suma necesară mutării acestor stâlpi, iar din cauza acestor neînţelegeri demararea lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Rădăuţi a fost blocată. CNAIR a reuşit să ajungă la o înţelegere cu Energomontaj, astfel că din primăvară, cel puţin la nivel declarativ, trebuiau să înceapă lucrările la ruta ocolitoare a municipiului Rădăuţi. „S-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Singura problemă pe care o au acum este relocarea unor stâlpi de curent electric.

Pentru rezolvarea acestei probleme s-a stabilit deja ca o firmă din Bacău, Electromontaj, să se ocupe în cel mai scurt timp de relocarea lor”, declara în primăvara acestui an preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur.

Şoseaua de centură a municipiului Rădăuţi va fi formată din patru tronsoane. Lungimea rutei ocolitoare a municipiului Rădăuţi este de 16,579 de kilometri. Împărţirea în tronsoane a fost făcută pentru ca, în cazul unei execuţii etapizate, fiecare tronson să asigure legătura dintre două drumuri naţionale – DN 2H şi DN 17A.

1.Primul tronson pleacă din DN 2H, după ce pătrunde în intravilanul municipiului Rădăuţi, se îndreaptă spre pârâul Suceviţa pe care îl traversează pe un pod,după care străbate o zonă deterenuri agricole. La km 2+982, acest tronson intersectează DJ 178 cu o intersecţie giratorie proiectată, după care traversează pârâul Suceviţa pe un pod, străbate un alt teren agricol şi ajunge într-un sens giratoriu proiectat la intersecţiacu DN 17A. Traseul acestui tronson are o lungime de 5,617 kilometri. Acest tronson ar trebui realizat în prima etapă deoarece tot traficul de tranzit ce vine de pe DN 2,din direcţia Suceava, va ajunge în localitatea Marginea, de unde se va împărţi pe DN 2E (Vicov, Straja,Putna) sau DN 17A (Suceviţa,Moldoviţa, Câmpulung Moldovenesc, Iacobeni). Din Iacobeni traficul sepoate divide pe DN 18 spre Sighetu Marmaţiei – Baia Mare sau pe DN 17 Vatra Dornei spre Ardeal.

2.Al doilea tronson pleacă din intersecţia cu DN 17A, spre nord est, intersectează DC 46 (Rădăuţi – Horodnic), într-un sens giratoriu proiectat, traversează calea ferată Dorneşti – Nisipitul şi DN 2H pe un pasaj. Pentru a asigura toate legăturile a fost prevăzută o intersecţie giratorie după ieşirea de pe pasaj. Acest tronson ar trebui realizat în momentul în care va creşte traficul pe DN 2H spre Gălănesti, Vicov(DN 2E) şi în intersecţia dintre DN 17A, DN 2E şi DJ 209K, în localitatea Marginea. Traseul acestui tronson are lungimea de 2,905 kilometri.

3.Cel de-al treilea tronson al şoselei de centură a municipiului Rădăuţi pleacă din sensul giratoriu al intersecţiei cu DN 2H al tronsonului 2, traversează DJ 178C printr-un sens giratoriu proiectat şi ajunge în sensul giratoriu din DN 17A la ieşirea din Rădăuţispre Dorneşti.Realizarea lui este legată de cea a tronsonului 2 şi/sau de recenzarea unui trafic ridicat pe direcţia Siret – Dorneşti – Câmpulung şi Siret – Dorneşti – Vicov – Putna. Lungimea acestui tronson este de 4,5 kilometri.

4.Ultimul tronson pleacă din sensul giratoriu al intersecţiei cu DN 17A, traversează DN 17A, caleaferată Dorneşti – Nisipitul, parcurge terenuri din intravilanul municipiului Rădăuţi şi ajunge la kilometrul zerode plecare al variantei ocolitoare. Tronsonl 4 are o lungime de 3,557 de kilometri.

Citeste mai mult: adev.ro/ozcwm5

@obiectivderadauti
@obiectivderadautihttps://www.obiectivderadauti.ro
Jurnalist pentru Obiectiv de Rădăuți, originar din Rădăuți.

Popular Articles